My teka teki

/My teka teki

Hotel Singora Songkhla September 2012

By | December 12th, 2012|My Life, My teka teki, My Travel|

Hotel Singora Songkhla September 2012 The Singora Hotel Date : September 2012 Time : Hujung MInggu Place : Hotel Singora Songkhla Info : bulan September lepas.. omaQ dan famili pi jalan jalan sekitar Songhkla.. besh gak lama tak pi sana.. siap pi zoo lagi.. semasa kat sana.omaQ bermalam kat hotel Singora... hotel baru.. mmg best.. terbaik.. harga pon berpatutan... ada breakfast pagi lagi....sapa yang hendak ke sana.. boleh la google internet tentang hotel tersebut... :) Breakfast terbaeik!! Check in Night [...]

Dr Juanda : Orang Hasad musuh dan penentang Allah

By | October 3rd, 2012|My Artikel, My Tazkirah, My teka teki|

Orang Hasad musuh dan penentang Allah Oleh : Dr Juanda Jaya (Mufti Perlis) Jangan pernah merasa aman jika anda memiliki sejuta nikmat kerana pasti ada yang akan menjeling tajam sambil berusaha menghilangkan nikmat itu daripada diri anda. Kita seharusnya jeli melihat, tajam mendengar dan sensitif merasa apakah bahaya itu dan bagaimana berwaspada terhadap manusia disekeliling kita. Bermacam-macam rupa bentuk mereka, yang licik dan licin memerangkap sesiapa saja yang dianggap musuh, ada juga yang manis mulut lagi berbudi bahasa namun pada [...]

Teka – teki Teka tekup :)

By | July 30th, 2011|My teka teki|

Teka - teki Teka tekup :) Syarikat apakah yang terbesar di dunia? Air apakah yang tidak akan beku? Perkataan apakah yang dieja salah di dalam kamus? Apakah yang perlu dipecahkan terlebih dahulu sebelum boleh digunakan? Kamu balingnya bila ingin digunakan, dan tariknya bila selesai digunakan? JAWAPAN - Amerika Syarikat - Air panas - Salah - Telur - Sauh Sumber :- http://teka-lucu.blogspot.com Posted by Abu Fawwaz from my BlackBerry® smartphone

Teka Teki Teka Tekuk !!

By | April 25th, 2010|My teka teki|

1. Minyak ape yang disukai oleh lelaki? 2. Kuih ape yang bungkusnya di dalam, isinya di luar? 3. Binatang ape yang power dlm bab berKarate? 4. Pintu ape yang walaupun dengan 10 org pun tak leh nak tolak? 5. Apa dia ‘Jauh di mata, dekat di hati’? 6. Ape persamaan Michael Jordan ngan Michael Jackson? 7. Tukang ape yang kalau dipanggil, die menjenguk ke atas? 8. Nak mencari sikit punye susah, bile dah dapat buang, ape bendanya? 9. Ape persamaan [...]

Teka teki : Semut oOOoOo Semut

By | March 21st, 2010|My teka teki|

Ada 3 ekor semut A, B dan C sedang berjalan-jalan sambil beratur . Semut A yg paling hadapan berkata ada 2 ekor semut di belakang aku.. Semut B di bhgn tengah berkata ada seekor semut di hadapan dan sekor kat belakang aku.. Semut C yang dibahagian belakang berkata tiada semut di hadapan aku.. Kenapa semut C berkata begitu???

Teka Teki : Stoking Dan Warna

By | January 3rd, 2010|My teka teki|

Soalan 3 : Lima pasang stokin direndam di dalam laut merah. Setiap pasang stokin itu berwarna putih, hijau, biru, kuning dan hitam. Apa akan terjadi kepada semua stokin tersebut? ( Jawapan akan diberitahu dalam slot akan datang) P/s :- Jawapan Teka Teki 2 ( Yang lepas ) Soalan : Burung apakah yang boleh berdiri, boleh baring tetapi tak boleh duduk? Jawapan : Penguin

Teka Teki : Burung oOOoo Burung !!

By | December 31st, 2009|My teka teki|

Teka Teki 2 : Burung apakah yang boleh berdiri, boleh baring tetapi tak boleh duduk? P/s :- Jawapan Teka Teki 1 ( Yang lepas ) Soalan : Gajah lalu titi patah, lepas tu kambing pula lalu. Apa yang patah pulak? Jawapan : PATAH BALIK laaa, benggang pasal titi tu dah patah.